Tökéletes ruhatár kialakítása - 6. lecke: Alapdarabok: Cipők

8:42:00

Jól elhanyagoltam ezt a sorozatot, pedig még nem is beszéltünk a kedvenceimről: naná, hogy a cipőkről!
Ha engem kérdeztek, a cipőkből sosem elég! Viszont itt is elkövethetünk súlyos baklövéseket. Ismeritek például azt az állapotot, hogy végre sikerült kiválasztani és felöltözni egy ruhába, majd hangos szitkozódások közepette felismertétek azt a tényt, hogy bizony a meglévő cipőfelhozatalból egyszerűen nem tudtok a szetthez illő lábbelit felvenni, mert egyszerűen nem passzol egyik sem?! És aztán kezdődhet az egész ruhamizéria elölről... Sajnos én átéltem már ezt, pontosan azért, mert mindig hirtelen felindulásból választottam és vásároltam magamnak cipőket, amik gyakran vagy minden színben pompáztak, vagy épp ellenkezőleg csak egyben (én a feketéket gyűjtöttem előszeretettel...). Arról nem beszélve, hogy egy bizonyos cipőfajtából több darabom is volt, míg egy másikból egy sem. Egyik stratégia sem jó, higgyétek el.

Hogy Ti ne kövessetek el ilyen hibákat, összegyűjtöttem Nektek azokat az alapdarabokat, amelyek meglátásom szerint jó, hogy ha megtalálhatóak a cipőkészletünkben.
Lássunk is neki:



Magassarkú


Mivel mással is kezdhetném a sort, ha nem a magassarkúakkal. Tény, hogy nem mindenki jár benne napi szinten, és ezért úgy érzi, hogy nincs is szüksége felhalmozni belőle csomó darabot. Ennek ellenére mindenkinek kell, hogy otthon legyen legalább 1-2 darab belőle, mert sosem tudhatjuk, hogy mikor kell megjelennünk egy olyan eseményen, ahol bizony a csinosabb megjelenés érdekében magas sarkú cipőbe kell bújnunk. Ezért mindenképpen legyen egy:

Fekete magassarkú - igazi Jolly Joker, amit a szoknyától kezdve a farmeren keresztül egészen az estélyi ruháig bármivel viselhetünk. Nem mindegy azonban, hogy milyent választunk: lehetőleg legyen klasszikusabb fazon, középmagas sarokkal (8-10 cm).



Nude magassarkú - a fekete mellett érdemes egy nude színű darabba is beruházni, mert ez is illik bármilyen szetthez:


Csizma


Bokacsizma - egy szép fekete magassarkú bokacsizma a tél fekete magassarkújának a megfelelője (szerintem), ezért is érdemes egybe mindenképpen beruházni. Persze ha nem feketét, akkor nyugodtan választhatunk barna színben is.


Lovagló csizma - Egyszerű letisztultságából adódóan minden szetthez illetve kabátfajtához passzol, ha pedig arra is ügyelünk, hogy meleg bélése legyen, a téli mínusz fokokban sem fog a lábunk megfagyni.




Motoros csizma - inkább őszi és az enyhébb téli napokon érdemes viselni, viszont előnye, hogy írtó kényelmes. Kicsit lazább stílust kölcsönöz a viselőjének, de nadrággal és szoknyával együtt is hordhatjuk.



Kényelmes lábbeli


Kevesen járnak egész nap tűsarkú cipőkben, de még akik így is tesznek, időnként szeretik a lazább kinézetet, vagy csak egyszerűen kényelmesebben felöltözni. Ilyenkor jó, hogy ha van legalább egy tornacipőnk, vagy legalább egy kényelmesebb lábbelink otthon. Mindenki a saját ízlése és stílusa szerint döntse el, hogy milyen fajtát és milyen színben szeretne beszerezni magának egyet (persze ebben az esetben is törekedjünk leginkább a klasszikus színekben gondolkodni).





Balerina cipő 


Személy szerint az egyik kedvenc tavaszi cipőfajtám. Amellett, hogy kényelmes, egy jól megválasztott balerina nagyon csinos is, és azoknak (mint én), akik nem szeretnek állandóan magas sarkúban vagy épp ellenkező esetben sportcipőbe rohangálni egész nap, szerintem a legjobb választás ez. Ezért is gondolom úgy hogy egy darab mindenképpen jó, hogy ha van a cipőkollekciónkba. A kérdés már csak az, hogy mégis milyen színben érdemes beszerezni. Nos, mivel ez elsősorban tavaszi cipő, szerintem bézsben mindenféleképpen, hisz az mondhatni mindenhez passzol. Ezenkívül szinte bármilyenbe, a lényeg, hogy illeszkedjen a stílusunkhoz, és természetesen vegyük figyelembe itt is, hogy tudjuk kombinálni a ruhatárunk többi darabjával.



Saru


Ha nyár, akkor saru. Pont. Más vélemény?


Szandál


Sokáig gondolkodtam ezen, hogy bekerüljön-e a szandált, mint alapdarabos cipő a felsorolásba. Végül úgy döntöttem, hogy miért ne, nyáron szerintem sokan szívesen viselik ezt a cipőfajtát, én is közéjük tartozom. Nekem leginkább ez a parafás telitalpú fajta tetszik leginkább:



Ezek lennének azok a cipőfajták, amiket ajánlanék mint alapdarab.
Kihagytam valamit szerintetek? Ha igen, akkor bátran írjátok meg kommentben itt a blogon, vagy Facebook oldalamon!


You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Szuper és hasznos ez a cikk. Szerencsére én soha nem veszek meg olyat, amihez nem tudok milyen kiegészítőt és ruhát felvenni, de az igaz, hogy nekem is nagy mániám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Ma már én is tudatosabban vásárolok, és vásárlás előtt átgondolom, hogy mit mihez tudnék felvenni. :)

      Törlés
  2. Most jut eszembe (csak azért mert most írom), hogy a következő haul cikkemet feltétlenül nézd meg, mert cipőmániásoknak kötelező! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen! :D El nem hiszed, de én is épp egy cipő haul poszton ügyködöm! ;)

      Törlés

Címkék