A természetes sampon egy csoda! Vagy mégsem?

7:27:00

Gondolom sokan hallottatok már arról az otthon is elkészíthető samponról, amely csupán három összetevőből áll: szódabikarbóna, almaecet és víz.
Az én érdeklődésemet is felkeltette, hisz amellett, hogy nagyon olcsó, még természetes összetevőkből is áll. Bár személy szerint nekem semmi bajom nem volt az eddig használt boltban vett samponommal sem, mégis úgy gondoltam, hogy ezt a házi sampont is ki kellene próbálnom. Egyrészt sokat olvastam az utóbbi időben, hogy mennyi méreganyagot tartalmaznak a gyárilag előállított samponok, másrészt úgy voltam vele, hogy ha ez az interneten talált recept működik az én hajamon is, miért ne használhatnám hosszabb távon? Szóval lelkesen vágtam neki ennek a próbának még hónapokkal ezelőtt...


Én a következő recept alapján készítettem el a házi sampont (ez a mennyiség hosszabb hajra van, a rövidebb hajúaknak értelemszerűen csak a fele mennyiség kell):

Egy fél literes flakonba (én a kiürült samponos flakonomat használtam) 1 evőkanál szódabikarbónát összekevertem fél liter langyos vízzel. Majd fogtam egy másik flakont, amibe úgyszintén 1 evőkanál almaecetet öntöttem fél liter langyos vízzel. 
Maga a sampon ennyiből áll.
Hajmosáskor először alaposan beledörzsöljük a hajunkba a szódabikarbónás vizet, majd jöhet az öblítés az almaecetes vízzel.


Az ígéret szerint a végeredmény puha és fényes haj - csak nem nálam. A hajam tapintásra nagyon száraz lett, lelapult, körülbelül úgy nézett ki, mintha nem is mostam volna hajat. A kudarc után hagytam az egészet a fenébe, és visszatértem a megszokott samponomhoz.
Viszont nem hagyott nyugton a dolog, úgy gondoltam én ronthattam el valamit, túl korán feladtam, lehet csak meg kell szokja a hajam, hogy más összetevőkkel mosom meg. Így pár hete egy újabb próbának vettettem alá magam, azzal a kikötéssel, hogy most egy hónapon át kizárólag ezzel a házi samponnal fogom mosni a hajam. 

A tapasztalatom:

Az első hajmosás meglepően jól sikerült. Egy kicsit változtattam a hajmosáson, ugyanis utána néztem a témának, és számos helyen olvastam, hogy először sima vízzel mossuk meg a hajunkat, és csak utána tegyük rá a szódabikarbónásat, majd öblítés megint sima meleg vízzel, és csak ezután jöjjön az almaecetes víz. Ezzel a módszerrel tényleg sokkal jobb lett a hajam, mint első alkalommal. Szép fénye lett neki, bár egy kicsit most is lapos lett, mégsem nézett ki olyan rosszul, mint előzőleg. Tapintásra én még mindig szárazabbnak éreztem, mint egyébként lenni szokott. 
Bizakodva indultam neki a második hajmosásnak, gondoltam, hogy ha már az előzővel elégedett voltam, már csak jobb lehet. Megint csalódnom kellett. Mindent ugyanúgy csináltam, mint előző alkalommal, mégis a végeredmény: száraz, élettelen haj. Abban a pár napban, míg nem jött el a következő hajmosásom, kibontva nem is hordtam a hajam, mert tényleg vállalhatatlanul nézett ki. Na de nem adtam fel, és elérkezett a harmadik hajmosás is. Ez ismételten jobb lett, viszont a hajtőnél megint nagyon lelapult, pedig tényleg ügyeltem rá, hogy alaposan beledörzsöljem a sampont.
Most vagyok túl a negyedik hajmosáson, aminél eldöntöttem, hogy igaz, hogy csak két hét telt el, de abbahagyom a próbálkozást. Ez sem lett jó, sőt, talán mind közül a legrosszabb. Úgy érzem megadtam ennek a házi készítésű samponnak az esélyt, de semmi pozitív eredményt nem hozott számomra, úgyhogy visszatérek a már megszokott és bevált samponomhoz és balzsamomhoz.

Visszagondolva nem tudom, hogy mit ronthattam el. Talán az én hajtípusomhoz (zsírosodásra hajlamos) egyszerűen ez nem válik be. Ez nem azt jelenti, hogy másoknak se lenne jó. Az én tapasztalatom csak egy a sok közül, és legtöbbeknek tényleg pozitív véleménye van erről a házi samponról. Ezért is osztottam meg Veletek is a receptet, hogy nyugodtan próbáljátok ki, veszíteni nem fogtok vele! Ha pedig kipróbáltátok akkor írjatok, kíváncsi vagyok a ti tapasztalatotokra!


Ti próbáltátok már ezt a házi készítésű sampont? Nektek bevált?  
Esetleg van valamilyen másik házi praktikátok a szebb haj érdekében?



You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Gratulálok a kitartásodhoz :) én meg sem próbálom ezeket a házi csodákat. Nekem nincs még meg a n1 sampon és balzsam, mindig mást használok.neked mi vált be?

    VálaszTörlés
  2. Köszi! :) Én úgy vagyok ezekkel a házi kenceficékkel, hogy egy próbát megérnek, viszont ezzel a "samponnal" többször nem próbálkozom!
    Nekem a eddig a Syoss sampon és balzsam vált be leginkább (Repair therapy).

    VálaszTörlés

Címkék