Tökéletes ruhatár kialakítása - 4. lecke: Színes és mintás ruhadarabok

20:16:00

Amikor már megszereztünk minden ruhadarabot, ami az alapruhatárunk részét képezi, egy kicsit izgalmasabb vizekre evezünk: jönnek a színes és mintás darabok kiválasztása és vásárlása!
Persze ez nem kötelező feladat, hiszen sokan szeretik a fekete-fehér kombinációt az öltözékükben. Én nem ebbe a csoportba tartozom, nem tudnék napról napra e két színbe öltözni, bár ennek ellenére nagyon tetszik másoknál ez a minimalista stílus.
Mint ahogy én is, úgy az emberek többsége is szereti színeket.
Hogy miképpen építsük be a ruhatárunkba a színes, valamint a különböző mintás darabokat, úgy, hogy abból a végén ne káosz alakuljon ki, most adok néhány tippet.

Sokáig azok közé a nők közé tartoztam, akik nem látták át egy-egy vásárlásuk alkalmával az egész ruhatáruk tartalmát. Persze ez nem is könnyű feladat, bár ez sem lehetetlen, és egyáltalán nem bonyolult.
Amikor vásárolni mentem csak ritkán volt konkrét elképzelésem arról, hogy mit is szeretnék venni magamnak. Gyakran csupán az akciók és leárazások hatására csábultam el. Így természetesen végül szinte mindig olyanokat vásároltam meg, amelyek nem passzoltak egymással.  Ebből a helyzetből adódott, és adódik egyébként a legtöbbször, hogy a reggeli öltözködés során felsóhajtva mondjuk: "Nincs mit felvennem!" 
Hiába van minden vállfa és polc tele felsőkkel, ruhákkal, ha egy blúzt csak egy, maximum kettő nadrággal vagy szoknyával tudunk felvenni, mert a többivel nem mutat jól.
Egy tökéletes ruhatárnak az alapja viszont a tudatosság. Ha vásárolni megyünk tudatosan tegyük azt. Erről már régebben írtam itt a blogon, úgyhogy most nem szeretnék erre részletesen kitérni. Attól lesz egy ruhatár tökéletes, hogy benne található ruhadarabok harmonizálnak egymással, minden passzol mindenhez. Így ha reggel pl. kómásan, szinte vakon veszünk ki akármit a szekrényből, a végeredmény akkor is igen csinos lesz, olyan, mintha alaposan átgondoltuk volna a reggeli öltözködésünket.
A ruhatárunk színes részét próbáljuk meg minél inkább leszűkíteni, csupán 2-3 színre, évszakonként (hisz általában más színeket részesítünk előnyben az őszi-téli hónapokban, mint a tavaszi-nyáriban). Ezek azok legyenek, amelyet:
  1. nagyon szeretünk
  2. amiben jól érezzük magunkat, 
  3. amelyek, jól is állnak nekünk,
  4. és amelyek (lehetőleg) egymással is harmonizálnak.

A mintás holmik esetében is ugyan ez a helyzet: bármilyen mintájú lehet az adott ruhadarab, a lényeg, hogy a színek a kiválasztott 2-3 színnel megegyezőek legyenek vagy harmonizáljanak egymással.

Mit érdemes vásárolnunk? Tulajdonképpen mindent: nadrágtól kezdve a kabáton át egészen a blúzokig. Határ a csillagos ég, viszont mégsem kell eszeveszett vásárlásokba kezdeni, az alapdarabokon túl a színes ruhadarabokból elég ha csak 2-3 felsőt, egy blézert/kabátot, szoknyát, ruhát veszünk, valamint egy-két mintás holmit. A ruhatárunk e két részéből rengeteg outfitet tudunk létrehozni (és még a kiegészítőkről nem is beszéltem...)

Készítettem egy inspirációs tablót az elmondottakhoz, a kiválasztott szín a lila lett (különböző árnyalatai), az én személyes kedvencem, valamint a kék, amit párosítanék mellé. E két szín helyett természetesen Ti másikat is tudtok választani. Tehát amiket én szívesen hordanék:


Kicsit nézelődtem az interneten is, hogy a lila színhez milyen színeket párosítottak divatbloggerek az outfitjükben.  Leginkább csak fekete-fehér kombinációt dobták fel vele, de azért vannak izgalmas párosítások is, mint mondjuk a menta-lila kombináció, vagy épp a sárgával (kicsit mustársárgás árnyalat) való párosítás. Mondjuk szerintem még jól mutat kékkel is.



És most a kék:





Tehát még egyszer tömören. Egy ruhatár két részből áll:
  1. Alapdarabok - semleges színűek (fekete, fehér, bézs, szürke), azért, hogy mindenhez tudjuk passzintani.
  2. Színes és mintás darabok - lehetőleg 2-3 szín tartozik bele, amelyek lehetőleg egymással is harmonizálnak, és persze az alapdarabokkal. A mintás holmik is igazodjanak a kiválasztott színekhez.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék