A Nagy Esküvő szervezés: Az álomruha

8:00:00

Ki ne álmodozott kislányként a jövőbeli menyasszonyi ruhájáról?
Emlékszem, mint minden kislány, én is hercegnőként szerettem volna pompázni a nagy napon, hatalmas tüll szoknyában, csillogó-villogó díszítésekkel, és természetesen koronával a fejemen. :)
Ma már csak jót mosolygok magamban, amikor eszembe jut ez a kislánykori vágyakozásom. Időközben felnőttem, és ezzel együtt az ízlésem is megváltozott. A tökéletes menyasszonyi ruhát ma már másképp képzelem el mint anno, és a koronáról is könnyű szívvel mondtam le.
Egy valami azonban nem változott az évek folyamán, mégpedig a képzeletbeli esküvőm köré felépített varázslat és az idézőjelesen vett hercegnői feeling. Menyasszonynak lenni mindig is úgy éreztem, hogy egy olyan különleges pillanat egy nő életében, amikor megilleti az őt körülölelő figyelem. Egy nap, amikor ő áll a középpontban (még akkor is ha nem szeret a fókuszban lenni, mint én...). Na meg a ruhája. Mert azért a ruha tehet elsősorban arról, hogy a figyelem központjában állunk.
A ruhapróbát még nem ejtettem meg, remélhetőleg pár héten belül haza tudok utazni, és végre én is áteshetek ezen a már most igencsak idegőrlő, de ugyanakkor várva várt napon. Sok menyasszonnyal ellentétben én csak és kizárólag egy menyasszonyruha szalonba fogok ellátogatni. Ez egyrészt a már említett ruhakedvezmény nyereményemnek is köszönhető, másrészt már a lánykérés előtt is teljesen biztos voltam abban, hogy én bizony csakis itt fogom kiválasztani és megtalálni a tökéletes darabot. Ne kérdezzétek miért, egyszerű megérzés.
És miért idegőrlő már most? Egyszerűen annyi és annyi szép ruhát látok az interneten, hogy míg egyszer teljesen biztos vagyok abban, hogy egy letisztult, uszályos ruhát szeretnék, a következő pillanatban már egy hátkivágásos csipke csodát bámulok percek óta a monitoron, amitől oda meg vissza vagyok. Csoda, hogy elbizonytalanodom?
Éppen ezért, még a ruhapróba előtt érdemes jól átgondolni, mit is szeretnénk. De hogyan fogjunk hozzá? Pár tippet most megosztanék Veletek ezzel kapcsolatban!

Milyen lépéseket tegyünk meg még a ruhavadászat előtt?

Biztosan vannak köztetek olyanok, akik már X éve tudják, hogy milyen menyasszonyi ruhát szeretnének. Ti a szerencsésebbek közé tartoztok. De a többség, mint én is, elég bizonytalanok vagyunk. Persze elképzelés van, de sok esetben oly sok, hogy nehéz ezek közül választani. Éppen ezért inspirálódjunk! Ma már az esküvő magazinokon át egészen az internetig számtalan képet tudunk nézegetni a menyasszonyruha témakörében. Nézelődj, mentsd el azokat a képeket, amelyek tetszenek neked.
A következő lépésként írd fel a legtöbbször előforduló motívumokat! Magyarán mondva rendszerezd a képeket a leggyakrabban előforduló ruhatulajdonságok alapján. Saját magamnál vettem észre, hogy a legtöbb ruhán mindig van olyan egy-két dolog, ami mindig visszaköszön. Példaként lehet akár a ruha fazonja, a díszítése vagy épp az anyaga. Bármi is legyen, írd fel vagy jegyezd meg, és ha már ténylegesen arra kerül a sor, hogy körbejárd a szalonokat, már sokkal magabiztosabban tudod körbeírni az eladónőnek, hogy milyen ruhát képzeltél el. Ez pedig hidd el, nagyban megkönnyíti a Neked is a választást.

Példaként álljon itt az én listám, hogy milyen óhajaim vannak az álomruhámmal szembe:


1. Csipkés felsőrész, amelynek hosszú vagy háromnegyedes ujjhossza van - szerintem egyszerűen gyönyörű megoldás. Egyrészt konzervatív, hisz semmi kirívó nincsen benne, mégis nagyon sejtelmes és nőies. Mivel nyakéket nem szeretnék viselni a nagy napon, ezt a fazont még inkább a lehető legjobb választásnak találom, hisz a csipke már magában is elég hangsúlyos és figyelemfelkeltő.


2. Hátkivágás - már az előző pontból lehet kiderülhetett számotokra, hogy nem szeretném a dekoltázsomat hangsúlyozni. Amellett, hogy nagyon kellemetlenül és feszülten érzem magam, amikor a melleimen van a hangsúly, a vőlegényem sem díjazná a dolgot (tudom, hisz már említette). Viszont egy szolidabb hátkivágású ruhára szívesebben mondok igent. Nem tudom, hogy találok-e ilyen fazonú ruhát, de ha igen, akkor csak az félelmem van, hogy nem fogok találni hozzá passzoló fehérneműt (ha van tippetek hol érdemes ilyen melltartókat nézegetni, akkor légyszi írjatok!)


3. A ruha esése - A fenti képekhez hasonló nagyon tetszene. Abban biztos vagyok, hogy hatalmas fodrokat nem szeretnék, és lehetőleg az abroncstól is távolt tartanám magam. Ez a lágy esésű úgy tűnik nekem, hogy kényelmes viselet, és könnyen lehet benne mozogni. Ezt azért is tartom fontosnak, mert egy egész éjszakát szeretnék majd átmulatni benne, és idétlenül néznék ki, ha csak apró lépéseket tudnék a ruhában tenni.  Másrészt lágy és szellős anyagnak tűnik, ami viszont azért fontos, mert nyári esküvőnk lesz, és bár az augusztus elég szeszélyes hónapnak számít az utóbbi éveket figyelembe véve, mégis arra számítunk, hogy nagyon meleg lesz.
Egyetlen félelmem van csupán, nem tudom a csipkét ezzel elképzelni, talán ez a kettő anyag nem igazán illik egymáshoz. Bár én azért reménykedem.

Tehet én ez alapján a 3 pont alapján fogom a ruhámat keresni.

Mire érdemes figyelni a választás során?

Elsősorban arra, hogy a testalkatunkhoz milyen fazonú ruha illik. Informálódjunk erről akár az internetről, de kérjük ki nyugodtan a tanácsot másoktól is, ha szerencsénk van, akkor a menyasszonyruha szalon eladónője is pontosan tudni fogja, hogy mi illik hozzád.
Ezenkívül természetesen figyelembe kell vennünk azt is, hogy mely évszakban tervezünk összeházasodni. Erről már érintőlegesen tettem említést az előbb. Aszerint válasszuk ki a ruhánk anyagát, hogy nyáron a melegben készülünk-e férjhez menni (ekkor természetesebben a szellősebb, vékonyabb anyagból készülteket részesítsük előnybe) vagy télen (értelemszerűen vastagabb anyagból készüljön a ruha, és lehetőleg ne pánt nélkülit viseljünk, mert elég furcsán hathat a mínusz fokokban).

Még egy tanács: mindenkinek van/lesz véleménye, hogy melyik ruha lehet számodra az igazi. Ne akarj megfelelni senkinek, ne mondj csak azért egy ruhára igent, mert anyukád/testvéred/barátnőd/nagynénid vagy bárki más az életedben azt mondja, az lenne számodra a tökéletes választás. Ha te nem érzed benne magad jól, "hercegnősen", akkor keresd tovább, hisz a cél az, hogy a nagy napon TE érezd úgy, hogy gyönyörű vagy a ruhádban. Ha ezt megfogadod, hidd el, az is leszel!

Folyt. köv.!

Nektek van még valamilyen hasonló tanácsotok?


You Might Also Like

0 megjegyzés

Címkék