A Nagy Esküvő szervezés

7:00:00

Még csak 7 hónap! Vészesen közeleg az a bizonyos nagy NAP és még annyi teendő vár ránk. Kicsit úgy érzem, mintha minden nappal újabb és újabb még meg nem oldott feladat lépne elő a semmiből. Bár élvezem ezt az időszakot, hisz nagyon szeretek az esküvőnkről ábrándozni, terveket szőni, és a témában inspirációkat keresni, képeket nézegetni, de azért be kell valljam, hogy néha-néha már úgy érzem, teljesen belefáradtam az egész szervezkedésbe...
Pár évvel ezelőtt mentek férjhez a barátnőim, és anno én sem akartam elhinni nekik, hogy mennyire stresszes és kimerítő ez az előkészületi időszak. Most a saját bőrömön tapasztalom, hogy mennyire igazuk volt. Persze nem szeretnék panaszkodni, mert mindezek ellenére izgatottan várom az augusztust, hogy végre az oltár előtt állva, egy csodás fehér ruhában végre kimondjam a boldogító igent Neki.
Addig még viszont sok teendőnk van. Az esküvőnk körüli szervezést a lánykérés másnapján már el is kezdtük, az azóta eltelt egy hónap alatt a nagyobb dolgokat már sikerült elintéznünk illetve lefoglalnunk.
A teljesség igénye nélkül tehát itt egy lista az esküvői teendőkről, útmutatásul azoknak, akik hasonló cipőben járnak mint én, illetve azoknak, akik még csak álmodoznak arról, hogy egyszer férjhez mennek.


Időpont kitűzése - elég kacifántos úton jutottunk el az augusztushoz. Pontosabban vissza. A lánykérést követő napon ugyanis mindketten az augusztus hónap mellett döntöttünk. Azonban a kinézett helyszínek (kettő jöhetett csak szóba) már minden augusztusi hétre foglaltak voltak. Ez persze igazán keresztül húzta a számításainkat. Bár nekünk a többi nyári hónap is megfelelő lett volna, más fontos személynek nem. Több hétig ment a tanakodás, hogyan lehetne mégis augusztusban megszervezni úgy, hogy mindenkinek a vágyát lehessen teljesíteni, mikor is a vőlegényem apukája megelégelte ezt a helyzetet, és tett még egy próbát az egyik étterem tulajdonosánál. Sikerrel járt, amitől mi végtelenül hálásak és boldogok vagyunk.
Hely kiválasztása - mint már fent írtam, két helyszín közül szerettünk volna választani. Az egyik egy hotel gyönyörű szép éttermi része lett volna, a másik, ami az én személyes kedvencem, egy étterem fehér sátora. Fent már írtam, hogy kezdetben úgy tűnt, hogy ha az idén szeretnénk megtartani a lagzinkat, akkor egyik helyszín se jöhet szóba, végül a sátoros szabad lett, így gyorsan meg is kötöttük a szerződést.
Vendéglista - ezt a részét részben a szüleinkre bíztuk. Mi is összeírtunk egy listát (főleg a barátnők, barátok neveivel az élen), viszont a rokonok és családi ismerősöket azonban úgy gondoltuk jobb, ha a szüleink döntik el. Ez sem volt egy igazán könnyű menet, elég nagy családunk van, illetve természetesen az anyagiak is közbe szóltak. A mi részünkről kb. 100 fős vendégség lesz, és kb. ugyanennyire számítunk a vőlegényem részéről is. Tehát 200 vendég, ami azért szerintem nem épp kicsi.
Vendégség értesítése - bár ugyanabban a kisvárosban élünk a vőlegényemmel, az utóbbi időben rengeteg barát, rokon és ismerős költözött külföldre. Ezért is szerettünk volna mindenkit időben értesíteni üzenetben, hogy fel tudják jegyezni a naptárukba a mi dátumunkat, és ha szükséges, akkor szabadságot tudjanak kérni. Másrészt a visszajelzéseknek azért is örülünk, mert nem kevés pénzt tudunk megspórolni, ha hozzávetőlegesen tudjuk, hogy hányan is leszünk a nagy napon.

Zenekar kiválasztása - felénk a hagyományos, ún. mulatós zenekarok a megszokottak. Én nem különösebben szeretem, viszont el kell ismernem, hogy egy igazán jó zenekar nagyon jó hangulatot tud teremteni. Remélem, hogy a mi kiválasztott zenekarunk beváltja a hozzá fűzött reményeinket.
Vőfély - bár manapság sokan vőfély vagy ceremóniamester nélkül szervezik meg az esküvőjüket, én úgy gondolom, hogy hatalmas tehert tud levenni mind a mi, mind pedig a szüleink vállairól. Ezért nálunk biztosan lesz.
Videós - egy igazán jó videós csapatra sikerült lecsapnunk, akik nagyon modern és minőségi videofelvételeket készítenek. Egész napon keresztül pörög majd a kamera. Készítenek a nap fontosabb eseményeiről még egy pár perces klippet is, amelyben a aláfestő zeneként természetesen a mi közös dalunk fog szólni. Ezenkívül egy húsz perces videóval is készülünk, amiben egy kicsit a humorosabb oldalunkat szeretnénk megmutatni a családunknak.
Fotós - míg a vőlegényemnek a videó, nekem az esküvői fotós kiválasztása volt fontos. Egy ötletes, kreatív és szépen kivitelezett esküvői fotózás volt az álmom, amit terveink szerint olyan helyeken fogunk majd megejteni, ami mindkettőnk életében fontos szerepet játszanak. Már találtunk is valakit, aki ezeknek a "követelményeknek" megfelel.
Dekoráció - először én magam szerettem volna elkészíteni a dekorációt sajátkezűleg kivitelezett díszítésekkel, ám rájöttem, hogy azért ez hatalmas meló lenne, és inkább egy profi csapatra bízzuk. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lennének majd egyedi ötletek, sőt, azért én is készítek pár apróságot. :)

Templomi és polgári szertartás - amikor végre kiderült pontosan az esküvőnk dátuma, a következő lépés a bejegyeztetés volt a polgári hivatalban és a templomban. Még vár ránk pár papírmunka (amit egyébként az időpont megadásakor szoktak elintézni, de mivel mi jelenleg külföldön tartózkodunk, ez egy kicsit későbbre tolódik).
Fodrász és smink - nem akartam semmiféle kellemetlen meglepetést, ezért is bízom rá magam egy profi fodrászra, aki egyébként már többször készített nekem frizurát(már gyerekoromtól fogva), tehát maximálisan megbízom benne. Nem lesz próbafrizurám, helyette a kreatív fotózásra és videózásra fogja ismételten elkészíteni a hajamat. Pontosan még nem tudom mit szeretnék, szerintem a ruha kiválasztása után már pontosabb elképzeléseim lesznek a frizurámat illetően.
A fodrász szalonon belül van sminkes is, így nem kell külön keresgélnem másikat. Smink terén a természetes mellett voksolok, és a szemeimet szeretném kihangsúlyozni.
Manikűr - a lánykérésből kiindulva, mindenféleképpen a jobb kezem gyűrűs ujját szeretném valamilyen mintával, vagy kis kövecskével megkülönböztetni a többitől. Egyébként egyszerű francia manikűrt tervezek csináltatni, bár lehet azért egy kis arany színt is belecsempészek.
Menyasszonyi torta - nemrégiben volt otthon esküvő kiállítás, amire a szüleim is elmentek. Több cukrásszal is beszéltek, majd az egyikkel meg is állapodtak, miszerint náluk készíttetnénk a menyasszonyi tortát. Amit már tudunk, hogy három emeletes lesz (egyébként kb. 110 szeletes), mellé pedig még készítettünk két kísérő tortát is. Mivel az ott a helyszínen állapodtak meg, kaptak 10%-os kedvezményt, aminek nagyon örülünk. Ha hazamegyünk a vőlegényemmel, akkor fogjuk megbeszélni konkrétan, hogy milyen ízű és kinézetű tortát szeretnénk.

Ezek voltak azok a feladatok, amiket már sikerült elintéznünk, illetve lefoglalnunk. Ami még ránk vár:
Gyűrűk kiválasztása - mivel otthon szeretnénk kiválasztani és megvásárolni a gyűrűinket, így ez még csak pár hónapon belül esedékes. Konkrét elképzelésünk a kinézetről még nincs, mindenféleképpen sárga aranyat szeretnénk, és a gyűrűk belső oldalára gravíroztatni. 
Meghívó - gondolkodom rajta, hogy saját kezűleg készítsem el. Bár volt egy konkrét elképzelésem, a vőlegényemnek sikerült elbizonytalanítani más, ám ugyanúgy gyönyörűséges meghívóötlettel. 
Vendég- és koszorúslányvirágok - ezt biztos én készítem el. Bár hagyományosan a koszorúslányvirágokat a hajba tűzik, én arra gondoltam, hogy egy a csuklóra készíteném, így a koszorús pároknak is könnyebb lenne a dolguk, amikor feltűzik a vendég- és koszorúslányvirágokat. A másik elképzelésem, hogy 5-6 éves korig a kislányok koszorút kapnának.
Menyasszonyi és menyecske ruha kiválasztása - az esküvőkiállításon tombolázni is lehetett. A szüleimet és persze engem is eddig mindig elkerült a szerencse, hiszen ilyenkor alkalmakkor sosem nyerünk semmit. Egészen idáig! Egy kb. 100 eurós kedvezményt nyertünk,amit menyasszonyruha kölcsönzés vagy vásárlás alkalmával tudunk felhasználni, abból a szalonból, ahonnan egyébként is szerettem volna a ruhámat kölcsönözni. Végtelenül boldog voltam e hír hallatán. Pár hét múlva haza is utazom, hogy kiválasszam a ruhákat. Már nagyon izgatott vagyok!
Kiegészítők kiválasztása és beszerzése - a ruha kiválasztása után döntöm el, hogy milyen "fejéket" szeretnék. Bár nagyon sokáig egy kalapon gondolkodtam, amit egyrészt egyfajta hagyományból szerettem volna, mivel anyum kalapot viselt az ő esküvőjén (szerintem gyönyörű volt). Mostanában viszont kezd a fátyol is megtetszeni (eddig ki tudtak volna a világból is kergetni vele), de még a koszorú is esélyes (nagyon határozott vagyok a legtöbb dologban, láthatjátok :). 
Ékszerek tekintetében szerintem csak egy hangsúlyosabb fülbevalót fogok viselni, ha találok megfelelőt erre a célra.  És persze a gyűrűt! :)
Cipő - nem szeretnék fehér cipőt, és mivel az esküvőnk színe az arany lesz, ebben a színben szeretnék cipőt vásárolni magamnak. A kényelem mellett azt is szem előtt tartom, hogy később is tudjam használni. Ezért vagyok egy kicsit bajban a menyecskeruhához hordani tervezett cipőnél. Mivel a menyecske ruha piros lesz, valahogy csak ebben a színben tudom elképzelni hozzá a cipőt is. Viszont utálom magamon ezt a színt, viszont feleslegbe nem szeretnék vásárolni magamnak egy piros cipőt, amit később nem vennék fel. Még gondolkodom a megoldáson, másnem igyekszem minél előbb megbarátkozni a piros színnel. 

Menyasszonyi csokor - ezt mint megtudtam a vőlegény veszi meg (abszolút nem vagyok tisztában a hagyományokkal), de természetesen én választom ki, hogy milyen legyen. Hófehér virágokból szeretném, egy kis zölddel. A menyasszonyi csokor mellett még kell egy dobó csokrot is csináltatni.
Jegyesoktatás - mivel külföldön élünk, erre is megoldást kellett találnunk, hisz a jegyesoktatás kötelező. Mint megtudtuk, csupán egy papír kell, amivel igazoljuk, hogy részt vettünk rajta, bárhol is éljünk a földön.
Köszönőajándékok - azt már régóta tudom, hogy a kreativitásomat apukámtól örököltem, mert csak úgy záporoznak tőle felém ezzel kapcsolatban az ötletek. Abban egyetértünk, hogy valami olyan legyen, ami meglepő és emlékezetes marad a vendégek számára is. Már van pár ötletünk, és persze még időnk is, hogy eldöntsük melyik is legyen a befutó.
Tudom, egy elég kimerítő és hosszúra nyúlt posztot sikerült írnom, de szerintem a teendők legnagyobb részét felvázoltam. A következő hónapokban készülök még hasonló posztokkal, ahol egyes pontokkal kicsit még behatóbban foglalkozom, illetve szeretnék megosztani Veletek is még néhány kulisszatitkot, mint például ha már sikerült kiválasztanom a ruhámat, vagy épp megvennem a cipőket!

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Huh, nem semmi! Nagyon izgalmasan hangzik! :) Nekünk kicsit más jellegű teendőink vannak (még hátra), mert kicsit más jellegű lesz a nagy nap... :) ... és gratulálok a ruhakedvezményedhez!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát őszintén tényleg nem, és időközben még azért eszembe jutott még pár apróbb dolog, amiről írhattam volna, és ami még ránk vár! :)
      Igen, olvastam, a ti elképzelt lagzitok is érdekesen hangzik, tuti jó lesz! :)
      Köszi, még most sem hiszem el, hogy egyszer mellém állt a szerencse (azon kívül, hogy kifogtam a számomra tökéletes pasit :)!

      Törlés
  2. Mi2 hónap alatt összehoztuk, nem szabad tulspilazni! A jegyesoktatás pedig nem kötelező, nálunk reformátusoknal legalabbis.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, minden elismerésem! Nekünk 6 hónapunk volt a szervezésre, ami elég fárasztó volt - persze hozzá kell tennem, hogy mivel mi külföldön élünk még nehezebb volt,csupán 3 hetet voltunk otthon a lagzi előtt, a szülők nélkül nem is tudtunk volna mindent elrendezni.
      Mi katolikusok vagyunk, és tudtommal itt sem mindenhol kötelező, de a mi templomunk papja kérte. De egyébként érdekes volt, utána beszéltük, hogy talán hasznosabb lenne a már több éve házasoknak egy ilyen előadáson részt venni, hogy kicsit felevenítsék, hogy miért is házasodtak össze.

      Törlés

Címkék